« Powrót do strony głównej

Dwadzieścia lat po wejściu do branży tematycznych parków rozrywki i objęciu stanowiska dyrektora marketingu w Alton Towers, Nick Varney jest obecnie dyrektorem naczelnym jednego z największych operatorów na świecie, drugiego po Disneyu. Po wykupieniu w 1999 r. Vardon Attractions, wraz ze swoim zespołem stworzył Merlin Entertainmenmt Group. Sześć lat później stworzył prywatny fundusz inwestycyjny Blackstone dla przeprowadzenia śmiałej inwestycji w parki Legoland, a potem w Gardaland we Włoszech i Tussauds Group w 2006/7. Od tego czasu Merlin rośnie w siłę dzięki stałemu programowi nowych otwarć, przejęć i partnerstwa, a teraz może się poszczycić 80 atrakcjami w 17 krajach na czterech kontynentach. Kluczem do wzrostu firmy jest rozwijanie własnych ośrodków parków tematycznych, otwieranie nowych parków Legoland i promowanie "okrętów flagowych" jak Sea Life, Madamme Tussauds, Legoland Discovery Centre, The Eye i The Dungeons - często działających razem, w jednej lokalizacji. Owen Ralph z Park World  rozmawia z Nikiem Varney'em z okazji świętowania przez Merlin otwarcia swojego nowego największego parku tematycznego Legoland Florida Dlaczego zdecydował Pan otworzyć Legoland Florida w Winter Haven gdzie wcześniej znajdowały się Cypress Gardens? Legoland rozwija się dynamicznie w USA, tak jak generalnie nasz biznes, chcieliśmy zatem być na Florydzie, która jest największym rynkiem parków tematycznych na Ziemi. Szczerze mówiąc teraz idealnie byłoby  wkroczyć z impetem do Orlando. Problem z tym miejscem jest taki, że trzeba uzyskać pozwolenie na jego zamianę w park tematyczny. Jako, że będzie budowany od zera, prawdopodobnie trzeba będzie wydać 300 milinów dolarów, ile wydaje się w Malezji, aby zamienić to miejsce w park Legoland na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o to, co udało się nam zdziałać w Winter Haven, to nabyliśmy to miejsce z już istniejącą infrastrukturą oraz zezwoleniami, po czym ponownie otworzyliśmy je dwa lata później pod szyldem Legoland Florida. Poprzedni właściciele zdążyli już zainwestować miliony w infrastrukturę, brakowało im jednak rozpoznawalnej marki- Cypress Gardens nie miało odpowiedniej siły przebicia by poradzić sobie na tym rynku. Legoland z drugiej strony to marka rozpoznawalna w skali globalnej, w wyjątkowy sposób skierowana do rodzin z małymi dziećmi. Nikt nie będzie zwiedzać Legolandu Florida nie mając w głowie, że to międzynarodowy park tematyczny najwyższej klasy, na równi z Disneylandem, SeaWorld i Universalem. Wkomponowanie wszystkich charakterystycznych dla Legoland elementów w to, co już tam zastaliśmy- w infrastrukturę, ogrody botaniczne i okolicę brzegu jeziora – pozwoliło nam stworzyć niekwestionowanie najcudowniejszy Legoland dotąd stworzony. Spróbujcie tylko przejść się po tym parku i choć raz nie pomyśleć, że zainwestowaliśmy w niego co najmniej 500 mln $. Więcej w magazynie Park World